El Consell de Ministres ha activat el Mecanisme RED, que permet al sector accedir a condicions més favorables per a reducció o suspensió temporal de l’ocupació.
🎯 Quin objectiu tenen?
Els Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) són una eina que permet mantenir la relació laboral entre l’empresa i els seus treballadors/es malgrat que temporalment s’hagi de suspendre o reduir l’activitat. Especialment, des de l’any 2020, davant les restriccions que s’han imposat com a mesures per controlar l’expansió de la COVID-19, algunes empreses han hagut de recórrer-hi davant l’aturada o disminució de la seva activitat.
✅ Avantatges d’aquest tipus d’ERTO
El Mecanisme RED presenta avantatges en relació amb els ERTO ordinaris:
- Ofereix un 40% d’exoneració de les quotes a la Seguretat Social (en lloc del 20% ordinari)
- Les persones treballadores afectades per la mesura podran accedir a una prestació de Seguretat Social específica, que no requereix període de cotització previ i no consumeix prestació per desocupació.
Entre els requisits de la modalitat sectorial del Mecanisme RED, l’empresa haurà d’acompanyar a la seva sol·licitud un pla de requalificació de les persones afectades, que incorporarà les accions formatives a desenvolupar durant l’aplicació de la mesura.
👤 Qui pot acollir-se al Mecanisme RED?
Podran sol·licitar els ERTO del Mecanisme RED les empreses que a 31 de març de 2022 tinguin algun dels següents codis de la Classificació Nacional d’Activitats Econòmiques (CNAE):
7911 – Activitat de les agències de viatges
7912 – Activitats dels operadors turístics
7990 – Altres serveis de reserves i activitats relacionades amb aquests
⛱️ ERTO al sector turístic
La mesura només ha estat activada per a les empreses d’aquests sectors perquè, segons dades oficials, el 24,3% del total les seves plantilles segueixen encara en ERTO, mentre que, en la resta de branques d’activitat, aquesta dada se situa per sota del 5%.
⏰ Termini per sol·licitar-los
El període per realitzar aquesta sol·licitud finalitza el 31 de desembre de 2022.
📝 Accés a la normativa i més informació
- Per saber-ne més: clic aquí
- Ordre PCM/250/2022: clic aquí per consultar
- Reial decret llei 32/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reforma laboral, la garantia de l’estabilitat en l’ocupació i la transformació del mercat de treball: clic aquí per consultar
Recordeu que al Mecanisme RED, l’empresa haurà d’oferir accions formatives a les persones treballadores afectades.
Dubtes? Contacta amb el Centre de Serveis a l’Empresa de Gavà al 93 633 34 50 o al correu cse@gava.cat